RSS Feed

Știi să scrii corect ? ( 8.)

Furtune sau furtunuri ? Mulți își pun această întrebare și mulți caută răspunsul corect . Când am văzut întrebarea într-un test de admitere la Academia de Poliție mi-am zis să postez și eu pe blog ce și cum ( deși mi se părea o chestie de bun-simț pe care trebuie s-o știm cu toții 😀 ) .

Respectabilul domn DEX și respectabilul domn DOOM ne dau următoarele explicații :

furtun s.n. , pl. furtunuri  ( DOOM )

furtun , furtunuri , s.n. Tub flexibil confecţionat din material textil, cauciuc, material plastic etc., care serveşte la transportul, pe distanţă mică, al gazelor sau al lichidelor. ( DEX )

Așadar , varianta corectă digerată de ambele dicționare este furtunuri , furtunele fiind de mult timp scoase de pe piața gramaticală .

9 responses »

  1. eu ce semn tb sa pun aici daca voi l-ai pus pe asta: 🙂 si pe asta: 😀
    hmmm

    stai ca il pun pe asta: :* ca sa fiu mai cu motz! 😛

    Răspunde

coșul cu rufe murdare. lasă și tu ceva.

