RSS Feed

„Lolita” by Vladimir Nabokov

       

        După cum se poate observa din titlu, astăzi vorbim despre o carte, una pe pe care mi-am achiziționat-o de curând.

      Subiectul? ei bine, încă n-am citit cartea și ar fi absurd din partea mea să copiez o descrierea sau o recenzie pompoasă de pe site-ul X sau Y. Pot spune că romanul prezintă dragostea obsesivă a profesorului Humber Humbert -în vârstă de 40 de ani- pentru Dolores Haze(Lolita) –  fetiță de 12 ani . Acesta apelează la diferite mijloace pentru a ajunge la fată, reușind dă devină tutorele ei prin căsătoria cu mama acesteia ce moare la scurt timp. Romanul, unul controversat la momentul apariției, a reușit să primească titlul de Cel mai bun roman al secolului XX.

        Nu știu ce impresie vă va lăsa „descrierea” mea, dar eu una de-abia aștept să m-apuc să răsfoiesc cartea. Sper că v-am determinat s-o împrumutați/cumpărați și s-o citiți. Dacă o veți face, vă doresc lectură plăcută! 🙂

9 responses »

  1. Bravo! Ai descoperit una din cărțile esentiale. Autorul ei reuseste sa sonedze cu pricepere si sa redea cu curaj câteva din gorjeană cele mai ascunse ale sufletului uman. Cartea a fost si ecranizata. Exista chiar mai multe productii destul de reușite.

    Răspunde
  2. Eh, Lolita…o carte excepțională!!!!! Mă bucur mult că ai descoperit-o! Te las să o savurezi și aștept păreri după!!!

    Răspunde
  3. cartea m-a impresionat la fel si personajul. Sa o citesti cu placere:)

    Răspunde
  4. Cei care au comentat inaintea mea au spus ca „Lolita” e o carte exceptionala. Daca iti plac povestile sa zicem diferite, cu un subiect tratat oarecum extravagant o sa iti placa. Oricum, cert este ca Lolita este o carte foarte buna!
    Lectura placuta!

    Răspunde
  5. Mie nu mi-a placut. E pur si simplu vulgara, nu prin cuvinte, cat prin tema. Spor la citit anyway.

    Răspunde
  6. mie mi-a placut cartea….e diferita!spor si sa o savurezi asa cum merita…

    Răspunde
  7. Diferita…e cuvantul potrivit. Mi-a placut foarte mult, iar modul in care scrie e superb. Autorul comunica cu tine in timp ce relateaza povestea.

    Răspunde

coșul cu rufe murdare. lasă și tu ceva.

